Mysiga dagar

I en grå, till synes vanlig värld full av regn lever vi våra liv utombords.
Vi ser oberörda och kanske uttråkade ut till det yttre.
Men när vi väl är fångade i kärlekens grepp pågår en känslostorm av lycka och livet inombords är en solskenshistoria.

Så känner jag mig.

Energin går på högvarv, euforin sprudlar. Det är en känsla alla borde få uppleva.

Mitt i ruset fortsätter vardagen i samma takt. Du är inte längre i närheten men glädjen du lämnade kvar lever än.
I ett regningt stockholm möter jag en vän. Pratar om livet och äter lyxig lunch ur gröna djupa tallrikar. Intensiva samtal om det som berör.

Vänskap och kärlek. Det som får våra själar att känna sig glittriga och levande,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0